.::Exchange Link ::Tinggalkan Jejak Anda Disini::.

.:: MINTAK TOLONG KLICK ::.

Khamis, 13 Ogos 2009

Khasiat Epal Hijau.....


Tetibe plak nak cite pasal Epal Hijau...tadi time meeting guru-guru...adala cekgu sejarah iaitu Pn Zaharah ri tahu iaitu cara untuk mencegah symptom2 H1N1 dengan memakan buah epal hijau..ataupun epal hijau di blend pastu diminum airnye..insyallah ia dapat mengurangkan demam..Cekgu tu kate...kepada sape2 yang demam panas ke..batuk2...ke cari la buah epal hijau ...kalu tak da epal hijau pun boleh jugak guna buah oren....
Abis je meeting tadi aku, anas gan asimo pun pergi la ke kanti...tgok2 ada la tinggal 4 biji buah epal hijau..kami pun order la air juice epal hijau..So buah epal hijau kat cafe lepas nie mesti laris punya...akak As nanti boleh order satu kontena buah epal hijau ye...Buat sahabat ku Anas...ape lagi ..jom kite buat stall depan bilik guru lelaki..kite jual juice epal hijau..betul tak rakan businessku...satu lagi sambil tu kite leh jual gak topeng mulut "mask"....macam laku jer aku tgok..hehehe...

Satu lagi cara cekgu nie ri tahu lagi...dengan memakan garam sedikit...cara nie adalah bertujuan bagi menguatkan immune sistem tubuh badan kite...cara nie jugak pernah dilakukan oleh Rasulullah saw iaitu dengan memakan sedikit garam..untuk menghalang berjangkit penyakit..

Oleh itu kepada blogger kalau ada petua2 tu silalah berkongsi info yer...bukan ape kite just berusaha...Allah yang menentukan...


1 komen:

Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

.:: Pengikut Blog ::.

Blog Widget by LinkWithin