.::Exchange Link ::Tinggalkan Jejak Anda Disini::.

.:: MINTAK TOLONG KLICK ::.

Isnin, 14 Jun 2010

Demam Bola


Demam bola telah melanda kepada seluruh peminat bola di seluruh dunia...Ini akan mengakibatkan kesihatan pada diri akan terjejas dan turut juga akan mengalami berasa mengantuk di tempat kerja disebabkan oleh menonton perlawanan sehingga larut malam. Berikut merupakan panduan ringkas hilangkan mengantuk di tempat kerja yang telah aku ambil daripada petikan Akbar Utusan.....

Minyak Wangi / Wangian Aroma Terapi

Untuk menghilangkan rase mengantuk di pejabat , anda boleh lah memakai minyak wangi atau wangian aroma terapi di pejabat anda.

Muzik

Muzik juga boleh menghilangkan rasa mengantuk ...dengar lah lagu yang rancak...pastikan anda menggunakan fon telinga supaya tidak menganggu rakan di pejabat.

Senaman Ringan

Menggerakkan anggota badan seperti kepala, tangan , kaki atau berjalan santai ..pastikan tidak menganggu rakan setugas anda.

Hampiri Kawasan Bercahaya.

Cari lah tempat yang bercahaya contohnya berdiri la di hadapan tingkap bagi mendapatkan cahaya...tempat yang redup dan sejuk pasti menyebabkan anda rasa mengantuk.

Basuh Muka..

Pergi lah basuh muka ..jika anda berasa mengantuk sangat.

Ini adalah diantaranya..tip2 bagi menghilangkan rase mengantuk di pejabat akibat menonton perlawanan sehingga larut malam......Kepada kaki bola...anda boleh lah mencuba tip2 yang diberikan di atas...Pastikan anda menjalankan tugas anda ketika di pejabat....Chauwww...


post signature

0 komen:

Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

.:: Pengikut Blog ::.

Blog Widget by LinkWithin