.::Exchange Link ::Tinggalkan Jejak Anda Disini::.

.:: MINTAK TOLONG KLICK ::.

Ahad, 1 Mei 2011

Permainan Kawalan Jauh




Salam rindu kepada readers blog cayril...Di kesempatan ini aku ingin mengucapkan Selamat Hari Pekerja kepada seluruh rakyat yang berkerja iaitu dari peringkat Bos hingga lah Kuli...ehhee....

Maka n3 kali ini menceritakan serba sedikit tentang hobi sukan alat permainan kawalan jauh...Sukan ini semakin mendapat tempat bagi sekumpulan pilot-pilot (pemain alat kawalan jauh). Selalu yang kita dengari permainan kereta lumba kawalan jauh....selalunya aku tgok diorang buat test drive di litar Tasik Titiwangsa.

petikan daripada Harian Metro

BUNYI bingit permainan alat kawalan jauh udara memecah kesunyian sebuah kawasan lapang di Bandar Baru Kundang, Selangor, baru-baru ini.

Terik mentari jam 12 tengah hari tidak sedikitpun mematikan semangat sekumpulan penggemar sukan berkenaan yang datang dari sekitar Selangor untuk mengadakan pertunjukan sempena acara Mini Fun Fly anjuran duniarc.com. Ia membabitkan kira-kira 100 ‘juruterbang’ permainan rc udara.

Pelbagai permainan alat kawalan jauh (rc) yang menarik dapat disaksikan sepanjang acara berlangsung, antaranya helikopter, jet pejuang, pesawat penumpang dan kapal terbang mini.

Yang menarik, rata-rata peserta dalam acara ini disertai ‘juruterbang’ berpengalaman de-ngan skil, kemahiran dan teknik penerbangan yang menarik dan menghiburkan, terutama buat tatapan pendatang baru permainan ini.

INFO

  • Alat permainan kawalan jauh (rc) udara mula popular di Malaysia sejak 1990-an dan kini semakin diminati dengan   pelbagai variasi permainan diperkenalkan, antaranya helikopter, jet pejuang, pesawat penumpang dan kapal terbang mini
  • Permainan rc udara boleh dikategorikan kepada tiga jenis iaitu permainan kuasa elektronik (bateri), nitro dan petrol
  • Kos alat permainan minimum RM1,000 bagi permainan menggunakan kuasa elektronik
  • Maklumat lanjut mengenai permainan rc, layari laman web www.duniarc.com



  • IMG_6595edit

    Jika dilihat petikan daripada harian metro diatas ternyata segala alatan permainan dan jentera yang digunakan adalah mempunyai kos yang sangat tinggi .. 

    Maka dengan hanya meminjam daripada adik luffi helikoter mini nya ..aku mula berminat untuk memiliki sebuah helikopter sama dengan profesional di atas. heheh..Walaupun helikopter mini sahaja boleh la belajar asas cara penerbangan nya..


    Subscribe via email

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    .:: Pengikut Blog ::.

    Blog Widget by LinkWithin