.::Exchange Link ::Tinggalkan Jejak Anda Disini::.

.:: MINTAK TOLONG KLICK ::.

Jumaat, 28 Ogos 2009

7 Ramadhan Nasib C Bujang..



Clip Video Wali Band-Cari Jodoh..Play la tgok kejap

Bila nak kawin???
Di sini orang bertanya
Di sana orang menyoal
Tak kira teman mahu kenalan
Asyik-asyik itu je yang jadi bualan
Begitulah nasib orang bujang
Tak kira lelaki mahupun perempuan


Bila nak kawin???
Keluarga pun dah mula risau
Si teruna, emak bimbang jadi bujang terlajak
Si dara, ayah takut bergelar andalusia


Bila nak kawin???
Jiran turut sama menumpang tanya
Bila dijawab jodoh belum ada
Kata mereka, kita kenalah usaha
Mandi bunga salah satu caranya
Tak pun mandi air panas boleh try (he..he..ni cadangan pelik dari saya)


Bila nak kawin???
Aduuuhh…aku disoal lagi
Kawin??? Nak kawin dengan sapa?
Calon pun takde.
Hah!!! Awak tu memilih sangat agaknya
Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata (aku ambil tunang @ isteri or suami kau, baru padan muka)


Bila nak kawin???
Akan ku kawin jam-jam ni juga ( haa…haa…haa)
Andai memilih calon semudah bershopping di pasar malam
Atau semudah membeli VCD cetak rompak
Atau sesenang memakan twisties..(yummyyyyy)


Bila nak kawin???
Aaahhh….sungguh aku bosan
Banyak yang lain boleh jadi persoalan
Kenapa asyik itu yang dihadapkan
Apa kita nak heran
Lambat cepatnya jodoh, Allah yang tentukan.


Bila nak kawin???
Pada yang masih bujang
Biarkanlah mereka terus bertanya
Usah ditunggu letih mulut mereka (Takkan letihnya sampai bebila..)
Kalau ada jodoh, Insya-Allah takkan ke mana.


Bila nak kawin???
Pada yang asyik menanya
Usah dirisaukan jodoh orang
Jaga masjid sendiri agar tidak goyang
Lain orang lain rezekinya
Syukurlah dengan apa yang kita ada.

Secara Sivik nya
Jodoh telah ditentukan oleh Allah..Apa yang penting sama ada kita berusaha ataupun tidak


P/s : Asimo sory banyak2.. aku copy entri ko..cam best ar entri ko..gan marah ek..heheheh


post signature

5 komen:

As][Mo berkata... Reply To This Comment

pencuri entry aku!!!!!!!!!!!
uuuwaaaaaaaa!! mane bole

imHepPie berkata... Reply To This Comment

wuu..nak kawen tpi xde calon ngeh3...

maiyah berkata... Reply To This Comment

salam.. yelah, kalo ada jodoh takkan kemana

lillies berkata... Reply To This Comment

bestnye entry neh..hehehe...sama seperti kehidupan sebenar...sape ek???hehehe..biarla rahsia...

YoOsH berkata... Reply To This Comment

entah.. sebok je tanye2 kan.. akak ni 26thn.. sebok tanye nak kawen bile.. macam mati jer kalau tak kawen tau.. huhuhuhu

Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

.:: Pengikut Blog ::.

Blog Widget by LinkWithin