.::Exchange Link ::Tinggalkan Jejak Anda Disini::.

.:: MINTAK TOLONG KLICK ::.

Jumaat, 26 November 2010

Muhasabah Diri




Ungu : Andai Ku Tahu

Andai Ku tahu
kapan tiba ajalku
ku akan memohon
tuhan tolong panjangkan umurku

Andai Ku tahu
kapan tiba massaku
ku akan memohon
tuhan jangan kau ambil nyawaku

(Chorus)

aku takut
akan semua dosa2 ku
aku takut
dosa yang terus membayangiku

mungkin tahu
malaikatMu kan menjemputku
izinkan aku
mengucap kata tobat PadaMu

ampuni aku
dari segala dosa2 ku
ampuni aku
menagis minta tobat PadaMu

aku manusia
yg takut neraka
namun aku juga
tak pantas di surga

Andai Ku tahu
kapan tiba ajalku
izinkan aku
mengucap kata tobat PadaMu


p/s : Hayatilah gambar di atas dan lirik lagu dari kumpulan Ungu ( Andai Ku tahu) . Mari renungkan sejenak ...apakah yang telah kita lakukan di dunia ini.Hanya Allah yang tahu segala kebaikan dan keburukan yang kita sering lakukan.

post signature

4 komen:

MJ berkata... Reply To This Comment

Perjalanan roh melengkapi semua kembara, singgah di rahim bonda sebelum menjejah dunia...menanti di barzakh sebelum berangkat ke mahsyar.... :) semoga amal kita hari ini diperhitung di sana kelak,...inshaALLAH.

Cayril Ikhwan berkata... Reply To This Comment

insaflah wahai diri ku ini

Asri Alam berkata... Reply To This Comment

insaf kejap bro

afzan berkata... Reply To This Comment

kadang-kadang gambar seperti ni dapat menginsafkan kita, walaupun sekejap :)

Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

.:: Pengikut Blog ::.

Blog Widget by LinkWithin